Στούς πρόβουνους τοῦ Ὀλύμπου, στήν θέση «Παναγία», στόν ὑψηλότερο γήλοφο, στή ράχη τοῦ Ἀδριανοῦ τῆς Ἀρχαίας Πιερίας, στήν κορυφή τοῦ τριγώνου Δίον – Κατερίνη – Μοναστῆρι, στά σύνορα τῶν ὑπωρειῶν τοῦ Ὀλύμπου καί τῶν Πιερίων, κοντά στό χωριό Κονταριώτισσα Κατερίνης, βρίσκεται κτισμένο τό Μοναστῆρι τοῦ Ὁσίου καί Θεοφόρου Πατρός ἡμῶν καί Οἰκουμενικοῦ Διδασκάλου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου, τοῦ Θαυματουργοῦ.
Ἡ Ἱερά Μονή τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου ἱδρύθηκε τό ἔτος 1983, ὡς Ἰδιωτικό Ἡσυχαστήριο μέ τήν εὐλογία τοῦ Μακαριστοῦ Μητροπολίτου κυροῦ Βαρνάβα καί ἀργότερα τό ἔτος 1985, ὑπήχθηκε ἐπίσημα, στήν Ἱερά Μητρόπολη Κίτρους καί Κατερίνης.
Συμπληρώθηκαν περίπου τρεῖς δεκαετίες, ἀπό τό τολμηρό ἐκεῖνο ξεκίνημα καί τήν ἀρχή τοῦ ἔργου ἀπό τό μηδέν. Ἀπό τοῦ ἔτους 1983 ἡ Γερόντισσα Αἰκατερῖνα κατόπιν ὑπακοῆς ἀναλαμβάνει σύν Θεῷ, διά προσωπικῆς ἐργασίας, αὐτεπιστασίας καί ἐκπονήσεως τῶν ἀρχιτεκτονικῶν σχεδίων, θυσίαις πολλαῖς καί πειρασμοῖς πολλοῖς τήν ἀνέγερσιν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, σέ τόπο ἄγονο, ἄνυδρο καί σχεδόν ἀπαράκλητο.
Ὁ Θεός, ὅμως, εἶχε προετοιμάσει τόν τόπον αὐτόν «Ἅγιον κατοικητήριον Αὐτοῦ», κατά θείαν ἀποκάλυψιν.
«Ὡς πόλις ἐπάνω ὄρους κειμένη», μεγαλόπρεπα στέκει μέ τήν ἁγιορείτικη ἀρχιτεκτονική του καί τήν παλιά παραδοσιακή ὄψη του, τό Μοναστῆρι τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου.
Ἡ Ἱερά Μονή κτιριακά δέν ἔχει ὁλοκληρώσει τό σχέδιό της, εἶναι ὅμως σύν Θεῷ, πάρα πολλά, ἀξιόλογα καί θαυμαστά ὅσα ἔγιναν σέ αὐτά τά ὀλίγα χρόνια, μέ πίστη, μέ ὑπομονή, μέ ἀδιάλειπτο προσευχή, μέ ὑπεράνθρωπες καί αἱματηρές θυσίες τῆς Ἀδελφότητος.
Πάντα «κατά τάξιν καί εὐσχημόνως» καλοβαλμένα, σύμφωνα μέ τήν βυζαντινή τέχνη καί Μοναχική Παράδοση, διδάσκουν μέ τόν τρόπο τους. Διαμορφωμένα ἔτσι, ἀφήνουν ἄβατους τούς χώρους, ὅπου κινοῦνται οἱ ἀδελφές γιά τήν περιφρούρηση τῆς ἡσυχίας καί τήν ἀντίσταση στήν ἐκκοσμίκευση ἀπό τίς συνήθειες καί τούς νέους τρόπους ζωῆς καί ἐκφράσεως.
Στό κέντρο τῆς Ἀνατολικῆς αὐλῆς τοῦ Μοναστηριοῦ, εἶναι θεμελιωμένο, τό μεγαλύτερο θαῦμα τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ σέ τούτη τή Μονή. «Τό Καθολικό της», ( Κεντρικός Ναός ), Ἁγιορείτικου τύπου. Ὁ Ἱερός αὐτός Ναός, ἡ καρδιά τῆς Μονῆς, ἐξεκίνησε δι’ εὐχῶν, προσευχῶν καί εὐλογιῶν τοῦ Ὁσίου Γέροντος Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ἁγίου τῶν ἡμερῶν μας ( 27-11-2013 ), Πνευματικοῦ Πατρός καί Εὐεργέτου τῆς Γεροντίσσης Αἰκατερίνης καί ὁποῖος ἐξ ἀρχῆς, θεία νεύσει, ὀνοματοδότησε αὐτόν τόν Ναόν πρός τιμήν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, Ζωοδόχου Πηγῆς, διά νά θυμίζει στίς μοναχές, τήν Πρώτη Γερόντισσα καί Ἔφορο τοῦ Μοναχικοῦ Βίου, τήν Παναγία μας, ἀλλά καί σέ ὅλους τούς φιλόθεους προσκυνητές, τά ζωοπάροχα νάματα πού χαρίζει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, διά τῆς Θεοτόκου, στόν κόσμο.
Καί ἐπισφράγισε τήν στοργική Μητρική παρουσία της στό Μοναστῆρι Της, διά πολλῶν ἐπεμβάσεων θαυματουργικῶν καί δι’ εὐχῶν καί πάλιν τοῦ Ὁσίου Γέροντος Πορφυρίου, ὡς Ζωοδόχος Πηγή, στίς – 8 Σεπτεμβρίου 1987 -, στήν ἑορτή τῶν Γενεθλίων Της, ἀνέβλυσε θαυματουργικά ἁγίασμα, πλησίον τοῦ Ναοῦ Της, εἰς ἴασιν ψυχῶν καί σωμάτων.
Ἐφέστιος εἰκόνα τῆς Ἱεράς Μονής εἶναι ἡ θαυματουργός εἰκόνα τῆς «Παναγίας τῆς Δακρυρροούσης», ἡ ὁποία τιμᾶται μεγαλοπρεπῶς διά Ἱερᾶς Ἀγρυπνίας στίς – 17 Φεβρουαρίου – .
Τό Καθολικόν ὁλοκληρώθηκε κτισματικά, μέ θαυματουργικό τρόπο καί ἱστορεῖται ἀκόμη. Συμπληρώνεται ὑπό δύο κατανυκτικῶν Παρεκκλησίων εἰς τιμήν τῆς Μεγαλομάρτυρος καί Νύμφης τοῦ Χριστοῦ Αἰκατερίνης τῆς Πανσόφου καί τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου τοῦ καί Εὐεργέτου, εὐγνωμοσύνης πολλῆς ἕνεκεν.
Ἐκτός τῶν Παρεκκλησίων τοῦ Καθολικοῦ, ἡ Ἱερά Μονή, ἐπίσης, διά τάς πολλάς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Εὐεργεσίας, τιμᾶ Αὐτήν καί εἰς τό Γενέθλιόν της – 8 Σεπτεμβρίου – διά Ἱερᾶς Ἀγρυπνίας εἰς τό ὁμώνυμον Παρεκκλήσιόν Της. Ὁμοίως καί τήν Λαμπροτρίτην τιμᾶ τήν «Παναγίαν Πορταΐτισσαν», εἰς τό Παρεκκλήσιον τό ὁποῖον εὑρίσκεται εἰς τήν “Πόρταν”, τήν Εἴσοδον τοῦ Μοναστηρίου, κατόπιν θαυμαστῆς ἐμφανίσεώς της νά κρατεῖ τήν Πύλην τῆς Μονῆς.
Ἡ Ἱερά Μονή “περιφρουρεῖται” καί ὑπό Ἁγίων, τιμωμένων εἰς ὁμώνυμα Παρεκκλήσια πανηγυρίζοντα ἀντιστοίχως.
– Τοῦ Τιμίου Προδρόμου – 29 Αὐγούστου – .
– Τῶν Ἁγίων Ἀρχαγγέλων – 9 Νοεμβρίου – ( Κοιμητηριακός Ναός ).
– Τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων – 29 – 30 Ἰουνίου –.
– Τοῦ Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου καί τῶν συνωνύμων Ἁγίων.
– Τῆς Ὁσίας Μητρός ἡμῶν Εἰρήνης τῆς Χρυσοβαλάντου – 28 Ἰουλίου –.
– Τοῦ Ὁσίου Σισώη – 6 Ἰουλίου – .
– Τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς καί τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος – 26 καί 27 Ἰουλίου –.
– Τῶν Νεοφανῶν Ἁγ. Ραφαήλ, Νικολάου καί Εἰρήνης – Τρίτη τοῦ Πάσχα –.
– Τοῦ Ὁσίου Δαβίδ τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ – 1 Νοεμβρίου –.
– Τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ καί Ἁγίου Λουκᾶ Συμφερουπόλεως τοῦ Ἰατροῦ.
– Κάθισμα εἰς τιμήν τοῦ Προφήτου Ἠλιοῦ – 20 Ἰουλίου –, καί λοιπά.
Ἐπίσης, ὁ Γολγοθάς (ἐντός τοῦ αὐλείου χώρου) ὅπου τελεῖται ἡ Ἔξοδος τοῦ Ἐσταυρωμένου, κατά τήν Μεγάλη Πέμπτη τό βράδυ, ὡς καί ἡ Ἀποκαθήλωση κατά τήν Μεγάλη Παρασκευή περί τίς μεσημβρινές ὧρες – 2 μ.μ. – 4 μ.μ . – καθώς καί ὁ Πανάγιος Τάφος, πού συμπληρώνουν τά Ἱ. Προσκυνήματα τῆς Μονῆς.
Κάθε Σάββατο τελεῖται Θεία Λειτουργία ὑπέρ τῶν ψυχῶν τῶν Κεκοιμημένων καθώς καί κάθε Κυριακή. Συχνά τελοῦνται Ἱερές Ἀγρυπνίες καί Θείες Λειτουργίες στίς Θεομητορικές καί Δεσποτικές ἑορτές καί ἑορτές τῶν Ἁγίων.
Ψάλλει δέ, ὁ χορός τῶν Μοναζουσῶν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.
Ἡ νεοσύστατος σχεδόν Ἱερά Μονή τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου, ἔγινε σύντομα ταμεῖον παρακαταθήκης Ἁγίων Λειψάνων, τά ὁποῖα φυλάσσονται εὐλαβῶς ἐντός τῆς Ἱ. Μονῆς καί ἐκχέουν ἀφθόνως τήν χάρη τους εἰς ὅσους μετά πίστεως καί εὐλαβείας τά προσκυνοῦν καί ζητοῦν τήν εὐλογία καί θαυματουργική ἐπέμβαση τῶν ἁγίων.
Ἰδιαίτερη ὅμως εὐλογία καί προστασία διά τήν Ἱερά Μονή καί δι’ ὅσους ἀνηφορίζουν σ’ αὐτήν καί ἀναζητούν ψυχική γαλήνη καί πνευματική ἐνίσχυση, παρηγοριά, ἴαση καί ἁγιασμό, ἀποτελοῦν καί τά Ἅγια Λείψανα τοῦ Ὁσίου καί Θεοφόρου Πατρός ἡμῶν Ἐφραίμ τοῦ Σύρου, τοῦ Θαυματουργοῦ.
Ἡ Ἱερά Μονή τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου πανηγυρίζει μεγαλοπρεπῶς τόν Προστάτη της Ὅσιο στίς 28 Ἰανουαρίου.
Στό Μοναστῆρι τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου κοινοβιάζει πολυμελής Ἀδελφότητα ταπεινῶν ψυχῶν – μοναζουσῶν – ὑπό τήν πνευματική, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, καθοδήγηση τῆς Ὁσιολογιωτάτης Μοναχῆς Αἰκατερίνης, Πρώτης Καθηγουμένης καί Κτίτορος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ὅπου ἐξαγοραζόμενες τόν καιρό τοῦ παρόντος αἰῶνος – τοῦ ἀπατεῶνος -, ἀγωνίζονται νά ζοῦν τήν κοινωνία τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης, μοιραζόμενες τίς χαρές καί τίς δοκιμασίες μέ ἐπίγνωση καί ἔχοντας τίς καρδιές τους προσηλωμένες στόν κοινό τους στόχο, χωρίς νά ἀπομακρύνονται ἀπό τήν ἀγάπη πρός τόν πλησίον. Ἀγωνίζονται νύχτα – μέρα νά μελετοῦν τήν ἁγία ζωή καί τή θεόπνευστη διδασκαλία τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ καί μέ τό παράδειγμά τους νά διοχετεύουν ἀθόρυβα καί κατανοητά τήν ἀξία τῆς μαρτυρίας τοῦ κηρύγματός του στόν σύγχρονο κόσμο. Διότι ὁ βίος καί ἡ Διδασκαλία τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ ἀφυπνίζουν καί διεγείρουν τήν ἀνθρώπινη συνείδηση πού δέν ἔχασε τελεσίδικα τήν ἱκανότητα τῆς αὐτοκριτικής καί τήν αἴσθηση τῆς εὐθύνης γιά τήν καταξίωση τῆς ὑπάρξεως «ὑπό τό πρίσμα τῆς αἰωνιότητος»!
Ὁ Ὅσιος Ἐφραίμ ( 306 – 373 μ.Χ.) ἀποτελεῖ, ἰδιαίτερα διά τόν ἄνθρωπο τῆς ἐποχῆς μας, ἰσχυρή πρόκληση ἀφυπνίσεως ἀπό τό λήθαργο τῆς παραλυτικῆς του ἐγωλατρείας! Ὅπως διαβάζουμε στίς διδαχές Του, ἔχει μιά καταπληκτική σύγχρονη ἐπικαιρότητα. Εἶναι ὁ χαρακτηριστικότερος προφήτης τῆς ἐποχῆς μας, καθώς αὐτή ἀποδεικνύεται σαφέστατα ἐσχατολική καί παρουσιάζει ἔκδηλα τά σημεῖα τοῦ Ἀντιχρίστου…
Ἐνώπιον τῆς προσδοκίας τῆς ἔνδοξης ἐπιφάνειας τῆς ἡμέρας τοῦ Χριστοῦ, κηρύττει τήν μετάνοια καί σαλπίζει τήν προετοιμασία γιά τήν ὑποδοχή τοῦ Κυρίου… Φωνάζοντας σέ ὅλους τό «Μετανοεῖτε!».
Ἐκ τοῦ βιβλίου
«Ὁ Ἅγιος τῶν Δακρύων»
τῆς Καθηγουμένης
+ Αἰκατερίνης Μοναχῆς.
ΙΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗ ΜΟΝΗ
ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
ΚΟΝΤΑΡΙΩΤΙΣΣΑ Τ.Κ. 60100 ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΤΗΛ.: 23510 51591 & FAX: 23510 51592
E-mail: info@imociosefraimsyr.gr
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.