Νέα-Ανακοινώσεις

  • .

    ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΥΡΙΑΚΗ, Β΄ ΠΑΡΟΔΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ 2, (Κέντρο, παραπλεύρως Ταχυδρ. Ταμιευτηρίου), τηλ. 2351022183

    .

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

    ΣΥΝΑΞΕΩΝ 

    ΑΠΡΙΛΙΟΥ – MAΪΟΥ 2018. 

    .

    ΓΙΑ ΜΕΓΕΝΘΥΣΗ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

    προγραμμα Απριλίου Μαΐου 2018 αφίσα smaal

    ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΥΚΛΟΣ ΓΙΑ ΚΥΡΙΕΣ  6.00 μ.μ.

    .

    ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ Κ ΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ  6.30 μ.μ.

    .

    ΣΑΒΒΑΤΟ

    ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 6:30 μ.μ. ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΟΙ ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ και ΕΦΡΑΙΜ ΑΝΘΙΜΟΥ (εναλλάξ)

    .

    ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ (επάνω από την αίθουσα του συλλόγου)

    .

    ΔΕΥΤΕΡΑ, ΤΕΤΑΡΤΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ

    5.00 μ.μ.  –  9.00 μ.μ.

Συναξαριστής

Ι. Μονές της Μητροπόλεως

Επισκέψεις

Flag Counter

Στοιχεία επισκεπτών

Είναι μαζί μας

Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)

Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)

ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν.

Ἰω. 16.12-13

 

Τη 11η του μηνός Ιουνίου η μνήμη του αγίου Λουκά επισκόπου Συμφερουπόλεως Κριμαίας
Αφιερώματα του Συλλόγου  στον Άγιο Λουκά σε προηγούμενα άρθρα

«ΑΓΑΠΗΣΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ»

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ (1877 – 1961) – ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ

archiepiskoposloukasΕίκοσι αιώνες τώρα ο Ιησούς Χριστός βαδίζει στους δρόμους της γης. Τα ίχνη της παρουσίας του Χριστού μέσα στον κόσμο μας, είναι ζωντανά, είναι χειροπιαστά.

Είναι προπάντων μερικές μεγάλες καρδιές που ζωντανεύουν την παρουσία του Ιησού πάνω στην γη μας. Οι κτύποι τους είναι η ηχώ των βημάτων του Ιησού ανάμεσά μας, κυριαρχούν πάνω από όλους τους θορύβους της γης, πλημυρίζοντας με παλμούς δυνάμεως και αρετής την ζωή της Εκκλησίας.

Μια τέτοια μεγάλη καρδιά γέμισε την Ρωσική γη με τους παλμούς της ζωής της στον εικοστό αιώνα. Ο Αρχιεπίσκοπος Λουκάς ο Ιατρός, σημάδια που άφησε στο πέρασμά του χάραξαν την Ρωσική γη, την χάραξαν ανεξίτηλα, γιατί η πορεία του ήταν πορεία αγάπης και προσφοράς. Μαρτυρίου και μαρτυρίας.

Ψυχές και σώματα βρήκαν θεραπεία, και συνεχίζουν ως τις μέρες μας, χάρη στον αρχιεπίσκοπο Λουκά που συνδύασε με τρόπο μοναδικό στο πρόσωπο του την υψηλή επιστημονική κατάρτιση και την πνευματική διακονία στο Ιερό Θυσιαστήριο της Εκκλησίας.

Ιατρό και ποιμένα, Λουκά τιμήσωμεν, Συμφερουπόλεως ποίμνης, Αρχιερέα λαμπρόν, τον βαστάσαντα Χριστού τα θεία στίγματα, τας εξορίας, τα δεινά, εγκλεισμούς εν φυλακαίς, τας θλίψεις και τα ονείδη, τον επ εσχάτων φανέντα, εν Ρωσία νέον Αγιον. (απολυτίκιον Αγίου Λουκά Κριμαίας).

Το Νοέμβριο του 1995 ανακηρύχθηκε Άγιος από την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Στις 24-25 Μαΐου 1996 ήρθε και η επίσημη ανακήρυξή του από το Πατριαρχείο της Ρωσίας.

Η μνήμη του ορίστηκε να τιμάται στις 11 Ιουνίου, επέτειο της κοίμησις του

Μορφή ταινίας (.mpg)

Μέγεθος: 689 MB

Κατεβάστε από εδώ (δεξί κλικ – αποθήκευση ως..)

http://www.paterikoslogos.com/avraam/Agios_Loukas_o_Iatros.avi

Δείτε και το προηγούμενο αφιέρωμα στον Άγιο Λουκά: εδώ

 

Ἐμεῖς οἱ ῞Ελληνες

 «… Θά ἤθελα νά ἤμουν Ἑλληνίδα, νά εἶχα γεννηθεῖ ὀρθόδοξη, νά μεταλάμβανα τή θεία Κοινωνία καί νά φιλοῦσα τίς ἅγιες Εἰκόνες ἀπό τά βρεφικά μου χρόνια μέχρι τόν θάνατό μου. Κλαίω γιά μένα καί τούς συμπατριῶτες μου, πού τά χέρια μας ἀγγίζουν εἴδωλα, εἰδωλόθυτα καί ἀγκαλιάζουν τό τίποτα.

…Ἔψαχνα τήν ἀλήθεια, χρησιμοποιώντας περισσότερες ἀπό 30 διαφορετικές ἐκδόσεις τῆς ἁγίας Γραφῆς, οἱ ὁποῖες δυστυχῶς, ὅλες τους εἶναι γεμάτες λάθη (μεταφρασμένες ἀπό ἑτεροδόξους).

Θά ἤθελα νά ἤμουν Ἑλληνίδα, ὥστε νά μπορῶ νά διαβάζω τήν Καινή Διαθήκη στό πρωτότυπο…

…Ἕλληνες, νομίζετε ὅτι εἶστε φτωχοί μέ τήν κρίση πού διέρχεστε, ἀλλά δέν ξέρετε πόσο πλούσιοι εἶστε.

Ἡ Ταϊβάν εἶναι χώρα μέ μεγάλη ἀνάπτυξη, ἀλλά βρίσκεται στό σκοτάδι τοῦ σατανᾶ καί ἡ πνευματική μας ζωή εἶναι κενή.

… Θά παρακαλέσω νά μέ θεωρήσετε σάν τόν φτωχό Λάζαρο, νά μᾶς θρέψετε μέ τά ἀπομεινάρια τοῦ πνευματικοῦ πλούτου πού ἔχετε, νά μᾶς ρίξετε μερικά ψίχουλα ἀπό τά ἀποφάγια σας, ἀπό τά ἀφιερώματα πού χαρίζετε στίς ἐκκλησίες σας, ἀπό τά πολλά ἐκκλησάκια πού ἔχετε σέ κάθε γωνιά τῆς πατρίδας σας…»

 

(Ἀπόσπασμα ἀπό τήν ἐπιστολή τῆς πρώτης ταϊβανέζας ἱεραποστόλου Πελαγίας Yu, πού δημοσιεύτηκε στό περιοδικό ὀρθοδόξου ἱεραποστολῆς ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ, τεῦχ. 84, μέ τίτλο «ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΗΜΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ»).


Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού

Γέρων Ιωσήφ ο ΗσυχαστήςΗ διδασκαλία του παππού μας Ιωσήφ και του Γέ­ροντος μας Έφραίμ, αποτελεί συνέχεια της διδασκα­λίας του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Η πείρα του Γέροντος μας Εφραίμ εις την νοεράν προσευχήν, όπως μας την παρέδωσεν, αποτελεί συνέχεια όλης της νηπτικής ασκητικής παραδόσεως.

Λέγει ο Γέροντας Εφραίμ: «Η καρδία του άνθρωπου είναι το κέντρον των υπέρ φύσιν, των κατά φύσιν και των παρά φύσιν κινήσεων. Τα πάντα ξεκινούν από την καρδίαν. Εάν η καρδία του ανθρώπου καθαρισθή, τότε βλέπομεν τον Θεόν. Ο Θεός είναι αθεώρητος· ο Θεός είναι Πνεύμα. Δύναται όμως να βασιλεύση εις την καρδίαν του ανθρώπου, όταν γίνη αυτή καθαρόν δοχείον.

Διά να γίνη δεκτικόν δοχείον η καρδία του ανθρώπου, πρέπει να γίνη καθαρή. Δηλαδή, να γίνη καθαρή από ακάθαρτους λογισμούς. Διά να καθαρισθή όμως η καρδιά, πρέπει να μπη εις αυτήν κάποιο φάρμακον. Το φάρμακον αυτό είναι η νοερά προσευχή. Όπου πηγαίνει ο βασιλεύς, διώκονται οι εχθροί· και όταν μπη εις την καρδιά ο Χριστός, το όνομα Του το Άγιον, φυγαδεύονται των δαιμόνων οι φάλαγγες. Όταν ενθρονισθή μέσα καλά-καλά ο Χριστός, τότε υπάκουουν τα πάντα.

Έτσι και το κράτος της καρδιάς μας. Έχει μέσα εχθρούς· έχει επαναστάσεις· έχει λογισμούς· έχει πάθη και αδυναμίες· έχει τρικυμίες και ταραχές. Όλα εις την καρδίαν του ανθρώπου.

Διά να μπόρεση αυτό το κράτος της καρδιάς να καθησύχαση και να υποταχθή, πρέπει να έρθη ο Χριστός, ο Βασιλεύς, με τις στρατιές του να κυρίευση το κράτος· να διώξη τον εχθρόν, τον διάβολον· να καθυποτάξη κάθε ανησυχία από πάθη και αδυναμίες· να βασιλεύση σαν αυτοκράτωρ, σαν παντοδύναμος. Τότε αυτό, κατά τους πατέρας, λέγεται καρδιακή ησυχία. Να βασιλεύη η προσευχή χωρίς να διακόπτεται. Η προσευχή να έχη δημιουργήσει την καθαρότητα και την ήσυχον καρδίαν».

Ο μεγάλος αγώνας του ανθρώπου είναι να επαναφέρη τον νουν, που μετεωρίζεται με τις αισθήσεις έξω εις τα κτίσματα, μέσα εις την καρδίαν μας, εις το ταμείον των λογισμών. Ο μεγαλύτερος διδάσκαλος εις τον άνθρωπον, διά το Ιερόν αυτό έργον, είναι η νοερά προσευχή. Η χάρις του Αγίου Πνεύματος, η οποία προσελκύεται διά της ευχής, μας διδάσκει όλα όσα χρειαζόμεθα.

Ο καλύτερος βοηθός, κατά την ώραν της εξόδου της ψυχής από τον κόσμον αυτόν, Διαβάστε Περισσότερα

Ονομάζεται Πεντηκοστή η σημερινή εορτή, γιατί είναι πενήντα ημέρες μετά το Πάσχα. Ο ευαγγελιστής Λουκάς περιγράφει ωραία στις Πράξεις των Αποστόλων το ιστορικό γεγονός που συνέβη στα Ιεροσόλυμα. Όλοι οι πιστοί με μια καρδιά ήταν συναγμένοι στον ίδιο τόπο.

 

Και ξαφνικά, δίχως κανείς να το περιμένει, ήλθε βοή από τον ουρανό, σαν ήχος σφοδρού ανέμου, που κινείται με κάθε ορμή, και γέμισε όλο το σπίτι που κάθονταν οι απόστολοι. Και είδαν με τα ίδια τους τα μάτια να διαμοιράζονται πύρινες φλόγινες γλώσσες πάνω από το κεφάλι του καθενός και γέμισε το είναι τους με το Άγιο Πνεύμα και φωτίστηκαν και ενισχύθηκαν και άρχισαν να μιλούν οι πριν αγράμματοι ουράνια λόγια και εμπνευσμένες διδαχές…

 

Από τότε μένει στην Εκκλησία ο Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το οποίο ιδιαίτερα εορτάζεται αύριο Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος. Το Άγιο Πνεύμα από τον Πατέρα. Ο θαυμαστός, υπέρλογος και υπερφυσικός ερχομός του σημείωσε τη γέννηση της Εκκλησίας μας. Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος συγκροτεί το θεσμό της Εκκλησίας, κυβερνά και καθοδηγεί το πλοίο της, ανάμεσα από τους μύριους υφαλοσκοπέλους της ιστορίας, παρά τα ανθρώπινα λάθη των εκπροσώπων της, και το οδηγεί στον εύδιο λιμένα της σωτηρίας.

 

Ο σκοπός της ζωής κατά την ορθόδοξη θεολογία είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος, η χαρίτωση δηλαδή και τελείωση του ανθρώπου. Το θαύμα του φωτισμού πολλών, μετά το κήρυγμα των αποστόλων την ημέρα της Πεντηκοστής, επαναλαμβάνεται στα βάθη της ψυχής όσων επιθυμούν να αισθανθούν τους κραδασμούς της νέας βιαίας πνοής του Παράκλητου, της βαπτίσεώς του στα νάματα της προσωπικής τους Πεντηκοστής και της υιοθεσίας τους υπό του πανσθενουργού Παναγίου Πνεύματος. Το φως του Πνεύματος ανακαινίζει, αναπλάθει, ανανεώνει, αναμορφώνει.

 

Η Εκκλησία φωταγωγεί, ποιεί τα τέκνα της φωτόμορφα. Η Εκκλησία πορεύεται για τη φωταγωγία του κόσμου. Ο κόσμος όμως αγάπησε πιο πολύ το σκοτάδι. Φοβήθηκε φαίνεται αποκαλυπτικό και καθαρτικό φως. Πλούτος μοναδικός της Εκκλησίας είναι αυτό το πλούσιο και ακένωτο ζωοπάροχο φως. Μπορεί ο καθένας να κάνει, αν το θελήσει, έμπρακτα υπερώο Πεντηκοστής την καρδιά του. Για την καλή αλλοίωση όμως χρειάζεται καθαρότητα. Συνεπαρμένοι, παρασυρμένοι, πλανεμένοι και απατημένοι πολλοί σήμερα από αλλότρια πνεύματα και φώτα λησμόνησαν, άφησαν, αγνόησαν το υπερουράνιο, αληθινό φως και Διαβάστε Περισσότερα

95704858

* Ἀπό τό βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου Λόγοι, τ. Α´, Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν
σύγχρονο ἄνθρωπο, ἔκδ. Ἱερόν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστής Ἰωάννης ὁ Θεολόγος», Σουρωτή
Θεσσαλονίκης 2002, σσ. 76-77.

– Γέροντα, μερικές φορές λέτε ὅτι ὁ τάδε ἄνθρωπος βλέπει μέ εὐρωπαϊκό φακό καί ὄχι μέ ἀνατολίτικο πνεῦμα. Τί ἐννοεῖτε;
– Ἐννοῶ ὅτι βλέπει μέ εὐρωπαϊκό μάτι, μέ εὐρωπαϊκή λογική, χωρίς πίστη, ἀνθρώπινα.
– Καί ποιό εἶναι τό ἀνατολίτικο πνεῦμα;
– «Ἀνατολή ἀνατολῶν καί οἱ ἐν σκότει καί σκιᾷ…»! [Ἀπό τό ἐξαποστειλάριο τῶν Χριστουγέννων]
– Δηλαδή;
– Ὅταν λέω ὅτι ἕνας ἔπιασε τό ἀνατολίτικο πνεῦμα καί ἄφησε τό εὐρωπαϊκό πνεῦμα, θέλω νά πῶ ὅτι ἄφησε τήν λογική, τόν ὀρθολογισμό, καί ἔπιασε τήν ἁπλότητα καί τήν εὐλάβεια, γιατί αὐτό εἶναι τό ὀρθόδοξο πνεῦμα στό ὁποῖο ἀναπαύεται ὁ Χριστός· ἁπλότης καί εὐλάβεια. Σήμερα, συχνά λείπει ἡ ἁπλότητα ἀπό τούς πνευματικούς ἀνθρώπους, ἡ ἁγία ἁπλότητα πού ξεκουράζει τήν ψυχή. Ἄν δέν ἀρνηθῆ κανείς τό κοσμικό πνεῦμα καί δέν κινηθῆ ἁπλά, νά μή σκέφτεται δηλαδή πῶς θά τόν δοῦν ἤ τί θά ποῦν γι᾽ αὐτόν, τότε δέν συγγενεύει μέ τόν Θεό, μέ τούς Ἁγίους. Γιά νά συγγενέψη, πρέπει νά κινηθῆ στόν πνευματικό χῶρο.

Ὅσο κανείς κινεῖται μέ ἁπλότητα, ἰδίως μέσα σέ ἕνα Κοινόβιο, τόσο στρογγυλεύει, γιατί φεύγουν τά ἐξογκώματα τῶ παθῶν. Ἀλλιῶς κοιτάζει νά φτιάξη ἕναν ψεύτικο ἄνθρωπο. Γι᾽ αὐτό νά προσπαθήσουμε νά πετάξουμε τόν κοσμικό καρνάβαλο, γιά νά ἀγγελοποιηθοῦμε. Ξέρετε τί κάνουν οἱ κοσμικοί καί τί κάνουν οἱ πνευματικοί ἄνθρωποι; Οἱ κοσμικοί κοιτάζουν ἡ αὐλή τους νά εἶναι καθαρή. Τό σπίτι μέσα δέν τούς ἐνδιαφέρει ἄν ἔχη σκουπίδια. Σκουπίζουν τήν αὐλή καί πετοῦν τά σκουπίδια μέσα στό σπίτι! Σοῦ λέει: «Οἱ ἄλλοι τήν αὐλή βλέπουν· δέν βλέπουν μέσα τό σπίτι». Μέσα μου δηλαδή ἄς ἔχω σκουπίδια, ὄχι ὅμως ἔξω! Τούς ἐνδιαφέρει νά τούς καμαρώνουν οἱ ἄλλοι. Ἐνῶ οἱ πνευματικοί ἄνθρωποι κοιτάζουν τό σπίτι μέσα νά εἶναι καθαρό. Δέν τούς ἐνδιαφέρει τί θά πῆ ὁ κόσμος, γιατί ὁ Χριστός κατοικεῖ στό σπίτι, στήν καρδιά· δέν κατοικεῖ στήν αὐλή.

πηγή: Περιοδικό Παρακαταθήκη

topic_3564

Του Άγιου  Νικολάου Βελιμίροβιτς. Επισκόπου ΑΧΡΙΔΑΣ

Είναι ή επιθυμία και ο πόθος της εξουσίας και της ηδονής και ή γνώσης. Αμφότερα ανθρώπινα, ή ανθρωπινή επιθυμία και πόθος και ή ανθρωπινή γνώσης.

Και τα δύο προσωποποιούνται εις τον Πάπα και εις τον Λούθηρο.

Τι είναι λοιπόν ή Ευρώπη;

Ό Πάπας και ό Λούθηρος.

Χορτασμένοι οι ανθρώπινες επιθυμίες εις το έπακρον και χορτασμένη ή ανθρωπινή γνώσης εις το έπακρον.

Ό ευρωπαϊκός Πάπας είναι ή ανθρωπινή επιθυμία της εξουσίας.

Ό ευρωπαϊκός Λούθηρος, ή πείσμων απόφασης του ανθρώπου τα πάντα να εξηγηθούν με τον νουν του.

Ό Παπισμός χρησιμοποιεί την πολιτική, επειδή μόνον δι” αυτής αποκτά τις την εξουσία.

Ό Λουθηρανισμός χρησιμοποιεί την φιλοσοφία και την επιστήμη, επειδή νομίζει ότι αυτός είναι ό δρόμος, δια να απόκτηση τις την σοφία.

Ούτως, ή επιθυμία κήρυξε τον πόλεμο κατά της γνώσεως και ή γνώσις κατά της επιθυμίας.

Τούτο είναι ή Ευρώπη.

Εις την εποχή μας, όμως, ήλθε μία νέα γενεά Ευρωπαίων, ή οποία νύμφευσε την επιθυμία με την γνώσιν και απέρριψε και τον Πάπα και τον Λούθηρο… Ή ανθρωπινή επιθυμία και ή ανθρωπινή σοφία εστεφανώθησαν εις τάς ημέρας μας και ούτω συνήφθη γάμος, ό οποίος δεν είναι ούτε ρωμαιοκαθολικός ούτε λουθηρανικός, άλλ” οφθαλμοφανώς και δημοσίως σατανικός.

Η σημερινή Ευρώπη δεν είναι πλέον ούτε παπική ούτε λουθηρανική.

Είναι υπεράνω και έκτος τούτων. Είναι ολότελως επίγειος, χωρίς έστω και τον πόθον να ανεβαίνει εις τον ουρανό, είτε με το διαβατήριο του αλάθητου Πάπα είτε πάλιν δια της κλίμακας της προτεσταντικής σοφίας.

Αρνείται εντελώς το ταξίδιον εκ του κόσμου τούτου.

Επιθυμεί να παραμείνει εδώ.

Επιθυμεί να είναι Ο τάφος της όπου και το λίκνο της.

Δεν γνωρίζει περί άλλου κόσμου.

Δεν αισθάνεται την ουράνιο ευωδία. Δεν βλέπει εις τον ύπνον της τους Αγγέλους και τους Αγίους. Δία την Θεοτόκο δεν θέλει να ακούσει. Ή ακολασία την στερεώνει εις το μίσος κατά της παρθενίας. […]


Οι φίλαρχοι και υπερήφανοι λαοί της Ευρώπης δεν αναγνωρίζουν ποτέ το σφάλμα των.

Έχουν χάσει την έννοια της αμαρτίας και της μετανοίας. Δια κάθε κακόν εις τον κόσμον την ευθύνη έχει άλλος, αυτοί ποτέ.

Πώς θα ηδύναντο αυτοί να διαπράξουν αμαρτία, αφού εκάθησαν επί τού θρόνου του Θεού και ανακήρυξαν τους εαυτούς των αλάθητους θεούς!

Πρώτον ανακήρυξε τον εαυτόν του αλάθητο ό θρησκευτικός των ηγέτης, ό Πάπας.

Το παράδειγμά του, και εις πείσμα του, το ακολούθησαν οι άρχοντες της Δύσεως και οι Βασιλείς. Όλοι ανακηρύχτηκαν αλάθητοι και οι τον Σταυρόν φορούντες και οι την μάχαιραν φέροντες.

πηγή

Φωτο:theologos.tk

Φωτο:theologos.tk

Η μπόρα έχει περάσει, αλλά θυμωμένα κυλούν τα θολά νερά του ποταμού, δίπλα από το μεγάλο χωριό που απλώνεται στονεύφορο κάμπο. Είναι Τουρκικό το χωριό. Φρεσκοπλυμένο από το χορταστικό λουτρό, χαίρεται τώρα την ευλογία του ήλιου και στεγνώνει γοργά, βυθισμένο στη μακαριότητα της ευτυχίας του.
Δεν ήταν όμως πάντα Τουρκικό. Σε παλαιότερη εποχή, τότε που το σημερινό Ερζερούμ λεγόταν Θεοδοσιούπολις, είχε χτισθεί δίπλα στον Άκαμψι ποταμό, στην άκρη του εύφορου εκείνου οροπεδίου, λίγα σπίτια από οικογένειες ακριτών του Βυζαντινού Κράτους. Τούρκοι ήρθαν και εγκαταστάθηκαν στο Ελληνικό χωριό κι ανάγκασαν τους κατοίκους του ν’ αλλαξοπιστήσουν και να δεχθούν με τη βία τον μωαμεθανισμό.

Από ’κείνη την ημέρα σίγησε κι η καμπάνα της μικρής εκκλησούλας, και στους τέσσερις αιώνες και περισσότερο που πέρασαν από τότε, δεν απέμεινε πια, ούτε σα θολή ανάμνηση, η χριστιανική καταγωγή των πρώτων κατοίκων.

Στεγνώνει λοιπόν το τουρκικό χωριό ύστερα από τη μπόρα, ενώ στο καφενείο οι ηλικιωμένοι Τούρκοι, καθισμένοι σταυροπόδι σε μαλακά στρωσίδια και διηγούνται εύθυμες ιστορίες.

Έξαφνα, σπαρακτικές φωνές ακούγονται από το μέρος του ποταμού· δυο μικρά Τουρκόπουλα, παίζοντας στην όχθη, έπεσαν στο ποτάμι και τα πήρε το ορμητικό ρεύμα. Διαβάστε Περισσότερα

geronamfilohiosmakris

Με ένα καλόν λόγον διά τον πλησίον σου, υπερασπίζοντάς τον, αγοράζεις τον Παράδεισον.

***

Αποφθέγματα

«Λόγοι σοφών ως τα βούκεντρα».

(Εκκλησ. ιβ’ 11).

Πηγή: Ιγνατίου Λ. Τριάντη, Μητροπολίτου Βερατίου, Αυλώνος και Κανίνης, Ο Γέροντας της Πάτμου, Αμφιλόχιος Μακρής (1889-1970), βίος – υποθήκαι – μαρτυρίαι, σελ. 440-450, έκδοση Β΄ επαυξημένη, Ιεράς Μονής «Ευαγγελισμός» Μ.Η, Πάτμος 1997.

 
 
 

Το μοναστήρι της Παναγίας της Κουρσουνιώτισσας, (κουρσούν σημαίνει στα τουρκικά μόλυβδος, δηλαδή μολυβδοσκέπαστη), βρίσκεται στο βουνό Σαμσόν, (Μυκάλη), 12 χλμ. από την παραλία τού Νταβουτλάρ, νότια του Κουσάντασι. Χτίστηκε τον 11ο αιώνα, κρυμμένο μέσα στο βουνό για να προστατεύεται από εχθρούς, αλλόθρησκους και εικονομάχους. Σήμερα εκείνο που σώζεται αλλά υπό κατάρρευση είναι η κεντρική εκκλησία, που περιβάλλεται
 από τείχη μήκους 100 μέτρων, ο τριώροφος πύργος με τα κελιά και το παρεκκλήσι του νεκροταφείου. Το μοναστήρι επισκέπτονται το καλοκαίρι πολλοί τουρίστες, αλλά και Τούρκοι φυσιολάτρες. Οι Τούρκοι Διαβάστε Περισσότερα

elassonasμακαριστὸς Ἱεράρχης γεννήθηκε τὸ 1953 στὸ Νησάκι τῶν Ἰωαννίνων. Ἀποφοίτησε ἀπὸ τὴν Ριζάρειο Ἐκκλησιαστικὴ Σχολὴ καὶ σπούδασε Θεολογία στὸ Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Διάκονος χειροτονήθηκε τὸ 1975 καὶ Πρεσβύτερος τὸ 1979. Διετέλεσε ἐφημέριος καὶ προϊστάμενος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Θεράποντος Κ. Τούμπας, καθὼς ἐπίσης καὶ Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Θεοδώρας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Μητροπολίτης Ἐλασσῶνος ἐξελέγη τὸ 1995 διαδεχόμενος τὸν προκάτοχό του κυρὸ Σεβαστιανό, τὸν ὁποῖο καὶ γηροκόμησε ἕως τὸ τέλος τῆς ζωῆς του. Πρώτη του μέριμνα ὑπῆρξε ἡ ἀναδιοργάνωση στὴν διοίκηση τῆς Μητροπόλεως, ἡ στήριξη καὶ ἡ ἐνίσχυση τῶν ἐκκλησιαστικῶν δομῶν τῆς ἐπαρχίας του ἀλλὰ καὶ ἡ ἀναγέννηση ὅλης τῆς περιοχῆς.

Θεμελίωσε καὶ ἐγκαινίασε Ἱ. Ναοὺς καὶ Πνευματικὰ Κέντρα σὲ ὅλες σχεδὸν τὶς Ἐνορίες τῆς Μητροπόλεως. Χειροτόνησε πολλοὺς νέους καὶ μορφωμένους κληρικούς. Καθιέρωσε μηνιαῖες ἱερατικὲς συνάξεις μὲ διακεκριμένους ὁμιλητές, ὅπως Ἀρχιερεῖς καὶ Καθηγητὲς Πανεπιστημίου, καθὼς ἡ κατάρτιση τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου ἦταν μόνιμη ἔγνοια του. Ταυτόχρονα, ἐνδιαφερόμενος γιὰ τὴν πνευματικὴ ἀνύψωση τοῦ ποιμνίου του, διοργάνωνε πνευματικὲς ἐκδηλώσεις μὲ ὁμιλητὲς πατέρες ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ὄρος καὶ ἀλλοῦ.

Ἰδιαίτερος ὑπῆρξε ὁ πνευματικὸς δεσμὸς Διαβάστε Περισσότερα

psavvasagioreitis

Ο π. Σάββας Αγιορείτης μίλησε στην Κατερίνη την Δευτέρα 14-06-2010, στο πνευματικό κέντρο της Μητροπόλεως «Ο Άγιος Φώτιος», καλεσμένος του Ιεραποστολικού Συλλόγου Κυριακή, με θέμα την Ιεραποστολή.

Απόσπασμα από την ομιλία του π. Σάββα

Στην ορθοδοξία, Ιεραποστολή δεν είναι ένα επί μέρους έργο όπως ενδεχομένως είναι στις αιρέσεις, στον παπισμό, στους προτεστάντες κλπ, δηλαδή είναι μια ακόμη ποιμαντική ασχολία, ένα ακόμη καλό έργο, μια καλή πράξη που βάζει στη ζωή του ο χριστιανός και έχει κάποιες ώρες που τις δίνει στην ιεραποστολή. Θα έλεγα ιεραποστολή δεν κάνουμε αλλά είμαστε. O κάθε χριστιανός, δηλαδή, αν ζει σωστά το Χριστό είναι ιεραπόστολος. Οι πρώτοι χριστιανοί το λέγανε αυτό. «Άμα χριστιανός, άμα ιεραπόστολος».
Είσαι ιεραπόστολος με τον τρόπο που ζεις, με την χαρά, την ηρεμία που εκπέμπεις, είσαι ιεραπόστολος με την αγάπη που δίνεις στους άλλους, που βιώνεις και αισθάνεσαι ένα με τους άλλους και έχεις τον πόνο τους σαν δικό σου πόνο και την χαρά τους σαν δική σου χαρά… Αν αγαπάς κάποιον θα μιλήσεις για αυτόν.
Ο Χριστός δίνει αυτή τη φωτιά στον άνθρωπο, να μη μπορεί να ησυχάσει αν δεν μιλήσει για τον Χριστό, αν δεν φανερώσει αυτό το πλήρωμα της χαράς και δεν θελήσει να κάνει κοινωνό σ’ αυτή τη χαρά και τον αδελφό του. Αν αυτήν την χαρά που έχεις δεν θέλεις να την μοιραστείς με τον άλλο, αυτό σημαίνει ότι δεν τον αγαπάς.
Η ζωή του Χριστού είναι ζωή χαράς, ζωή αληθινής αγάπης…
Σήμερα εμείς οι χριστιανοί ζούμε άραγε αυτήν την αγάπη; Είμαστε μια ψυχή και μια καρδιά; Έχουμε ένα πνεύμα και ένα φρόνημα;

π. Σάββας Αγιορείτης (απόσπασμα από την ομιλία του για την Ιεραποστολή).

Η ομιλία σε μορφή βίντεο (avi) εδώ (δεξί κλικ – αποθήκευση ως…)

Η ομιλία σε μορφή mp3

http://www.iskiriaki.com/omilies/p.Savvas.Agioreitis/ierapostoli.mp3

  

Αγαπητέ και σεβαστέ μου Γέροντα, πάτερ Χρυσόστομε, χαίρετε πάντοτε εν Κυρίω Ιησού, υγιαίνετε και ευλογείτε.

Λογισμοί για το άρθρο «Αν είναι άγιος ας το δείξει» (Χριστ. Σπίθα φ. 724/Ίαν. 2014).

Ταπεινώς φρονώ ότι ό βίος και ή πολιτεία, καθώς επίσης και τά έκτακτα σημεία του διδύμου τών έσχατων αγίων π. Αυγουστίνου Καντιώτου και του Γέροντος Παισίου του Αγιορείτου, καθώς επίσης και το τρόπον τινά μαρτυρικό των τέλος πείθουν κάθε καλοπροαίρετο πιστό για την αγιότητα των.

α”) Ό πατήρ Αυγουστίνος έδρασε στον κόσμο (σέ όλη σχεδόν την Ελλάδα) και άφησε πίσω του αξιόλογο έργο. Οποιαδήποτε σχεδόν αξιόλογη θρησκευτική και πνευματική δραστηριότητα πού παρατηρείται και σήμερα (έστω και υποτονική) και αν «σκαλίσεις», θα δεις να κρύβεται πίσω, είτε ώς ιδρυτής είτε ώς εμπνευστής, ό «λέων» της Ορθοδοξίας πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης.

Υπήρξε πολυγραφότατος (και τί δέν έγραψε!) και τά βιβλία του έχουν κάτι το ξεχωριστό. Είναι καλογραμμένα, καλοδιατυπωμένα, και την «ζωηράδα» και τέλεια επικοινωνία πού είχε ό π. Αυγουστίνος με τούς άκροατάς και το εκκλησίασμα (υπήρξε ιεροκήρυξ «εν βρασμώ») την έχει περάσει και στα βιβλία του. Δεν έκανε θαύματα και σέ γενικές γραμμές ό κόσμος της Ελλάδος απεδείχθη ανάξιος τοιούτου αρχιερέως και τον «εξόρισε» στην ακριτική Φλώρινα για να μην ενοχλεί με τον .. .«φανατισμό» του.

Ωστόσο προσπάθησε και αγωνίστηκε όσο κανένας άλλος ιεράρχης να φράξει τον δρόμο τών Χριστιανών προς την έκκοσμίκευση και την αποστασία.

β”) Ό Γέρων Παΐσιος ό Αγιορείτης έδρασε από τον μοναχικό κόσμο, τούς «κομάντος» της Εκκλησίας μας. Υπήρξε ασκητικότατος και υποδειγματικός μοναχός. Από νωρίς έγινε μόνιμο κατοικητήριο και όργανο του Αγίου Πνεύματος και έφθασε σέ μεγάλα ύψη αρετής και αγιότητας. Δεν έγραψε πολλά βιβλία. Από τά βιβλία του Γέροντος Παισίου ένα να διαβάσεις, είναι σαν να τά διάβασες όλα, αλλά θαυματούργησε και παρουσίασε πολλά σημάδια αγιότητας. Γράφω μερικά.

1)        Τον είδαν να στέκεται 20-30 εκατοστά στον αέρα πάνω από το έδαφος.

2)        Είδε πολλές φορές το άκτιστο φώς και τον είδαν να «φεγγοβολά» ολόκληρος.

3)        Είχε συνομιλίες με πολλούς αγίους (κοιμηθέντες) για εκκλησιαστικά θέματα κλπ.

4)        Συνομίλησε πολλές φορές με την Παναγία μας και μια φορά (κατ’ ομολογίαν του ιδίου) του έδωσε ή Θεοτόκος ψωμί και σταφύλι και .. έφαγε!!!

τον πατέρα Αυγουστίνο Καντιώτη

5)        Είδε τον Κύριό μας Ιησού Χριστό στα 6-7 μέτρα απόσταση.

6)        Ευωδίαζε και το καλύβι του και τά ρούχα του σέ αρκετά μέτρα απόσταση.

7)        Τον είδαν σέ μέρη πού λογικά δεν έπρεπε να είναι (π.χ. ενώ έλειπε για προσκύνημα στους Αγίους Τόπους, τον είδαν στο Άγιον Όρος).

8)        Είπε τά ονόματα και λεπτομέρειες από τη ζωή τους σέ ανθρώπους πού τούς έβλεπε για πρώτη φορά.

9)        Μετά την κοίμηση του εμφανίστηκε σέ πολλούς και τούς φύλαξε από τροχαία δυστυχήματα, τούς γιάτρεψε από αρρώστιες και εξέβαλε δαιμόνια.

Και πολλά άλλα έχω ακούσει από αξιόπιστους μάρτυρες (δεν τον γνώρισα προσωπικά), αλλά αν τά γράψω όλα λεπτομερώς μάλλον θα χρειαστώ ολόκληρο το τετράδιο.

Συμπερασματικά

Ταπεινώς φρονώ ότι το δίδυμο αυτό τών αγίων δεσπόζει στον εικοστό αιώνα και συγκρίνοντας τον βίο και τών δύο διαπιστώνουμε, ότι έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, και σέ ότι υστερεί ό ένας συμπληρώνει ό άλλος. Και νομίζω, αποδεικνύεται ότι ή εμφάνισή τους και ή δράση τους στον ελληνικό χώρο, στους εσχάτους πλήρους σύγχυσης και επικίνδυνους για την σωτηρίαν μας καιρούς πού διανύουμε, μάλλον δεν είναι και τόσο «τυχαία» και αποτελεί «σημείο» για την Εκκλησία μας.

α”) Ό Γέρων Παΐσιος έγεννήθη 16,5 χρόνια μετά την γέννηση του π. Αυγουστίνου και ό π. Αυγουστίνος εκοιμήθη 16,5 χρόνια μετά την κοίμηση του Γέροντος Παισίου.

β”) Ότι δεν έγραψε και ότι δεν κήρυξε με λόγια ό Γέρων Παΐσιος, το έγραψε και το είπε ό πατήρ Αυγουστίνος, ό όποιος και αυτός θαυματούργησε «άλλοτρόπως», διότι άφησε πίσω του πλειάδα εκλεκτών πνευματικών τέκνων, κληρικών και λαϊκών, πού χάρη σ’ αυτόν βρήκαν και καλλιέργησαν την κλίση τους, γνώρισαν τον Χριστό και συνεχίζουν το έργο της σωτηρίας. (Θαύμα είναι κι αυτό, γιατί όποιος μιλήσει και διδάξει έστω και σέ μία ψυχή την Αλήθεια του Ευαγγελίου και της προκαλέσει μετάνοια και αλλάξει ζωή και ζήσει χριστιανικά και σωθεί, κάνει μεγαλύτερο θαύμα από το να αναστήσει πεθαμένο).

γ”) Επίσης και οι δύο ήσαν «γεννημένοι» άγιοι. «Έκ κοιλίας μητρός».

Συγχωρέστε με, πάτερ Χρυσόστομε. Εύχεσθε.

Μετά βαθέος σεβασμού, εκτιμήσεως και αγάπης Χριστού Ελάχιστος και αμαρτωλός Αθανάσιος X. Καφές

πηγή

ΟΜΙΛΙΑ Ζ΄

Πατέρες μου,

Ἐδῶ καί ἀρκετό καιρό ἕνα πνευματικό μου παιδί, σέ κάποιο θέμα μοῦ εἶχε ἀντιλογήσει, καί ὁπωσδήποτε μέ εἶχε λυπήσει. Τήν ἐπαύριο ἦρθε καί ζήτησε συγγνώμη μέ πολλή μετάνοια, μέ πολύ πόνο, κι ἐγώ βέβαια ὁλοψύχως τόν συγχώρεσα.

Μοῦ εἶπε:

«Γέροντα, ἔχω νά σᾶς πῶ τό ἑξῆς: Μετά ἀπό τή λύπη, πού σᾶς προξένησα, πῆγα νά κοιμηθῶ, ἀλλά δέν μέ εἶχε πάρει ὁ ὕπνος. Δέν ξέρω πῶς μοῦ συνέβη καί εἶδα, Γέροντα, ὅτι βρέθηκα σάν στόν Ἱερό Γολγοθᾶ καί εἶδα τόν Χριστό ἐπάνω στόν Σταυρό, Ἐσταυρωμένο, ἀκριβῶς σέ φυσικό μέγεθος, ζωντανότατο καί ἀπό τίς πληγές Του ἔτρεχε αἷμα. Ἐγώ μόλις εἶδα τόν Χριστό στόν Σταυρό ἐπάνω, ἄρχισα νά βάζω μετάνοιες, νά Τόν παρακαλῶ νά μοῦ συγχωρέση ὅλα μου τά ἁμαρτήματα καί ἔλεγα διάφορα λόγια μέ μετάνοια καί ἀγάπη. Κι ἔτσι πού πρόσεχα νά δῶ τί θά μοῦ πῆ, τί ὕφος ἔχει, γιά νά κατατοπιστῶ ἀνάλογα, πῶς τέλος πάντων βρίσκομαι ἐγώ μπροστά στόν Χριστό, πολύ ἁμαρτωλός, ὀλιγώτερο, συγχωρημένος, ἀσυγχώρητος, ἔτσι, ὅπως ἔκανα μετάνοιες καί Τόν κοίταζα, βλέπω νά μοῦ κάνη νεῦμα νά κοιτάξω δεξιά Του. Κοιτάζω δεξιά καί βλέπω ἐσᾶς νά στέκεσθε ἐκεῖ. Τότε μοῦ εἶπε ὁ Χριστός: Διαβάστε Περισσότερα

Εάν περνάς μαρτύριο για την πίστη σου στο Χριστό, οι Βίοι των Αγίων θα σε παρηγορήσουν και θα σε ενθαρρύνουν, θα σε ενδυναμώσουν και θα σε αναπτερώσουν, ώστε τα μαρτύρια σου να μεταβληθούν σε χαρά.

Βρίσκεσαι σε οποιοδήποτε πειρασμό; Οι Βίοι των Αγίων θα σε βοηθήσουν να το νικήσεις και τώρα και πάντοτε.

Εάν, πάλι, αντιμετωπίζεις κινδύνους από τους αοράτους εχθρούς της σωτηρίας σου, οι Βίοι των Αγίων θα σε οπλίσουν με «την πανοπλία του Θεού» (Εφεσ. στ, 11,13) και συ θα τους πολεμήσεις και θα τους διαλύσεις όλους.

Εάν εξ άλλου βρίσκεσαι ανάμεσα σε ορατούς εχθρούς και διώκτες της Εκκλησίας του Χριστού, οι Βίοι των Αγίων θα σου δώσουν το θάρρος και τη δύναμη της ομολογίας, για να ομολογείς χωρίς φόβο το μόνο αληθινό Θεό και Κύριο, τον Ιησού Χριστό, και να στέκεις ακλόνητος μέχρι θανάτου.

Οι Άγιοι επανέλαβαν μέσα τους τον Θεάνθρωπο.

Μελετώντας τους Βίους των Αγίων, εύκολο διαπιστώνεις πως οι άγιες τούτες μορφές εβάδισον τον πιο μακρύ δρόμο, που μπορεί να περπατήσει ένας άνθρωπος: το δρόμο που απλώνεται από τον Άδη ως τον Παράδεισο. Ή, καλύτερα, ένα ακόμη πιο μακρύ απ” αυτόν, τον πιο μακρύ: το δρόμο από το διάβολο μέχρι το Θεό. Αγκαλιασμένοι από τον Αναστάντα και Αναληφθέντα Θεάνθρωπο, οι Άγιοι ανεστήθησαν μαζί με Αυτόν και ανελήφθησαν μαζί με Αυτόν. Πρωτύτερα όμως είχαν σταυρωθεί, μαζί Του κι έγιναν όμοιοι με Αυτόν ως προς το θάνατο. Αλλά επίσης όμοιος με Αυτόν με τη ζωή τους που έζησαν μέχρι την Ανάσταση και την Ανάληψη. Έτσι έχουν επαναλάβει εις τον εαυτό τους το Χριστό, το Νικητή της αμαρτίας, του θανάτου και του διαβόλου. Επανέλαβαν μέσα τους τον Θεάνθρωπο κι έγιναν «Θεοί κατά χάριν».

Ξέρω ότι πολλές φορές αισθάνεσαι ότι δεν κατάφερες τίποτα. Ότι πάλι έπεσες στα ίδια πάθη, στα ίδια λάθη, σε εκείνα που σε κάνουν να νιώθεις αδύναμος, ένοχος και αμετανόητος. Και όμως είχες δώσει μια υπόσχεση στο Θεό και τον εαυτό σου. Κι όμως είχες πει, «δεν θα το ξανακάνω ποτέ πια». Είχες γονατίσει μάλιστα στην προσευχή γι αυτό το θέμα με την καρδιά γεμάτη πόνο αλλά και ελπίδα ότι δεν θα ξανασυμβεί.

Κι όμως, πάλι ήρθε, πάλι το συναντάς, το πάθος, την αδυναμία, το λάθος και αστοχία. Αισθάνεσαι ότι τίποτε δεν άλλαξε, ότι όλα είναι πάλι τα ίδια, ότι πάλι από την αρχή.

Κι όμως δεν είναι έτσι. Άδικα χτυπάς τον εαυτό σου και μάλιστα πιο σκληρά από όλους του δήμιους και βασανιστές. Ξέρεις κάτι;; η δική σου ματιά είναι η πιο σκληρή.

Όταν βρίσκεσαι σε ένα δρόμο, και κινείσαι δεν σημαίνει ότι έφτασες και στο προορισμό. Μπορεί να πέσεις, να χτυπήσεις, να λασπωθείς, να χαθείς μάλιστα, όμως δεν παύει να είσαι μέσα στο δρόμο. Ο ιερός Χρυσόστομος τι λέει: το φοβερό δεν είναι να πέσεις αλλά να μείνεις κάτω.

Ποσό εγωισμό θέλει, ώστε να επιθυμείς να φτάσεις αμέσως στο τέρμα πριν καν ακόμη ξεκινήσεις. Να μην βλέπεις τι μπορείς και τι αντέχεις κάθε φορά, αλλά τι και πως θα έπρεπε να είσαι. Όχι τι είσαι αλλά τι θα έπρεπε να είσαι. Αυτό είναι συμβόλαιο θανάτου. Είναι σίγουρη αποτυχία.

Όταν σε έχουν δέσει με σχοινιά και αυτό είναι τα πάθη, δεν είναι δυνατόν να λυθείς αμέσως. Όμως κάθε φορά που εσύ θα παλεύεις και θα αγωνίζεσαι, ακόμη κι αν δεν έχεις ελευθερωθεί, θα έχεις έστω και λιγάκι κάνει πιο ανώδυνο το σφίξιμο, έχεις λασκάρει τα σχοινιά, έχουν γίνει πιο άνετα. Έχεις λιγάκι κερδίσει την ελευθερία σου.

Δεν το βλέπεις όμως αυτό. Δεν το νιώθεις; Εσύ νιώθει ότι είσαι το ίδιο και χειρότερα. Γιατί;

Μα γιατί δεν έχεις μάθει να εκτιμάς τα απλά μαθήματα, τα σιγαλά βήματα, τον αρμονικό ρυθμό. Θέλεις σπουδαία και θαυμαστά, θέλεις υψηλά και μέγιστα, θέλεις να μην πονάς και μην δακρύζεις, να γίνουν όλα ανώδυνα και πολύ γρήγορα, όπως το φαγητό σου, το ποτό σου, το κινητό σου, το αμάξι σου, η αγάπη σου.

Δεν κατανόησες ότι δεν έχει σημασία το ταξίδι αλλά η διαδρομή. Ότι αυτή σε διδάσκει.

Ότι μια πτώση μπορεί να σε ωφελήσει πολύ περισσότερο από μια μεγάλη σου «αρετή».

π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (π. Λίβυος)

 

33228_antistasi-1

 

ΚΥΡΙΑΚΗ!

Ἡμέρα ἀφιερωμένη στήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου! Στή θριαμβευτική νίκη κατά τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ θανάτου!

Ἐπί εἴκοσι αἰῶνες οἱ Xριστιανοί σέ ὅλα τά πλάτη καί μήκη τῆς γῆς τιμοῦν τήν ἡμέρα αὐτή. Στόν τόπο μας καί στίς χριστιανικές χῶρες ἡ τιμή αὐτή συνοδεύτηκε ἀπό ἐργασιακή ἀργία.

Σήμερα ὅμως στή χώρα μας ἐπαναλαμβάνεται ἡ προδοτική ἀγοραπωλησία τοῦ Ἰούδα: Γιά τριάκοντα πολυεθνικά εὐρωαργύρια καταργεῖται ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς, τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου, ἐνῶ ταυτόχρονα διαλύεται ἡ οἰκογενειακή ζωή καί ἀφανίζεται ὁ ἐμπορικός κόσμος καί ἡ μικρομεσαία ἐπιχειρηματικότητα.

Εἴκοσι αἰῶνες σεβασμοῦ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου καί δεκαεπτά αἰῶνες νομοθετικῆς καθιερώσεως τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς διαγράφονται μέ νόμο πού εἶναι αὐθαίρετος, καταχρηστικός, ἀντίθετος πρός τόν ἅγιο νόμο τοῦ Θεοῦ.

Στήν ἀντιχριστιανική, ἀντιανθρωπιστική,

καταδικασμένη ἀπό τόν Θεό αὐτή κίνηση

ὀφείλουμε νά ἀντισταθοῦμε ὅλοι.

✔ ΟΛΑ τά καταστήματα κλειστά τήν Κυριακή.

✔ ΟΛΟΙ οἱ Χριστιανοί κάθε Κυριακή στήν Ἐκκλησία.

Κανείς γιά ψώνια τήν ἡμέρα αὐτή.

✔ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ μέ τήν ἀγοραστική μας δύναμη τούς ἐμπόρους πού κρατοῦν κλειστά τά μαγαζιά τους τήν Κυριακή.

✔ Θέτουμε σέ ἀγοραστικό ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ τά καταστήματα πού παραβιάζουν τήν ἀργία τῆς Κυριακῆς.

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ 

 

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ

 

ΤΗΝ ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

 

πηγή

Εορτάζει 42 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.

Η έκτη κατά σειρά Κυριακή μετά το Άγιο Πάσχα είναι αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στην μνήμη των 318 Αγίων Πατέρων, οι οποίοι έλαβαν μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στην Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. Η σύνοδος συνήλθε κατά πρόσκληση του Μέγα Κωνσταντίνου κατά το εικοστό έτος της βασιλείας του και είχε διάρκεια 3,5 χρόνια. Διακριθείσες μορφές της συνόδου ήταν ο Αλέξανδρος ο Κωνσταντινουπόλεως, ο Αλέξανδρος ο Αλεξανδρείας, ο Μέγας Αθανάσιος, ο Ευστάθιος ο Αντιοχείας, ο Μακάριος ο Ιεροσολύμων, ο Παφνούτιος, ο Σπυρίδων, ο Νικόλαος, κ.α.

Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε τον Άρειο και τον Αρειανισμό. Διατύπωσε τους πρώτους όρους ορθού Χριστιανικού δόγματος και ιδιαίτερα τα περί του δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, τον Ιησού Χριστό, ως ομοούσιον τω Θεώ Πατρί. Συνέταξε τα πρώτα επτά άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως.

Συνοπτική παράθεση των ιερών Κανόνων

Κανών Α’: Καταδικάζει τη συνήθεια του οικοιοθελούς ευνουχισμού και απαγορεύει τη χειροτονία ευνουχισμένων, πλην όσων για ιατρικούς λόγους Διαβάστε Περισσότερα

 

ΕικόναΕυρισκόμενος για ένα διάστημα αρκετών ετών στην Αγγλία, η πρόνοια του Θεού με έστειλε να γνωρίσω το φιλόξενο μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου στο Essex.
Εκεί αξιώθηκα να γνωρίσω τον π. Σωφρόνιο τον μεγάλο αυτόν χαρισματικό γέροντα των νεότερων χρόνων.
Από την μοναστική αδελφότητα τον ηγούμενο της Μονής, πατέρα Κύριλλο, τον π. Ζαχαρία από την Κύπρο, τον π. Συμεών τον αρχοντάρη που εκοιμήθει  όπως πληροφορήθηκα τελευταία, τον π. Ραφαήλ από την Ρουμανία, την αδελφή Μαγδαληνή, την αδελφή Σοφία από την Κοζάνη τον π. Σεραφείμ από την Γαλλία(μετά την κοίμηση του πνευματικού του πατέρα, αναχώρησε για την Ρωσία όπου εγκαταβιώνει τώρα σε Σκήτη της Ι.Μ. Βαλαάμ), και άλλους .
Ως ελάχιστη αναφορά ευγνωμοσύνης για την εγκάρδια φιλοξενία και την πνευματική νουθεσία που μου προσέφεραν ανεβάζω αυτό το μικρό αφιέρωμα και παρακαλώ τον πανάγαθο Θεό να χαρίζει δια πρεσβειών του γέροντα Σωφρονίου πλούσιες τις δωρεές του στην μοναστική ευεργετική αυτή αδελφότητα.
Παρακαλώ ακόμη, όσοι αδελφοί εν Χριστώ κατέχουν δικό τους υλικό όπως, ομιλίες, φωτογραφίες κλπ, που αναφέρονται στον π. Σωφρόνιο και την Ι. Μονή να το προσθέσουν σ’ αυτό το μικρό αφιέρωμα, με την αποστολή του στο ηλ.ταχυδρομείο του συλλόγου.
Είθε να έχουμε την ευλογία του Γέροντα. Αμήν.
Το παρακάτω κείμενο έχει επιμεληθεί η Ευγενία Φρατζέσκου από το ΛονδίνοΤο Πατριαρχικό Σταυροπηγιακό Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου είναι μια Mοναστική αδελφότητα η οποία απαρτίζεται από μοναχές και μοναχούς οι oποίοι κατάγονται από την Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες. Η Μονή υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Βρίσκεται στην περιοχή Tolleshunt Knights του Maldon στο Essex της Αγγλίας. Υπάρχουν γύρω στις 15-20 μοναχές και ένας μικρότερος αριθμός μοναχών.  Διαβάστε Περισσότερα
Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

Εγγραφή

Εγγραφή| Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Έντυπο «Κυριακή»

Έντυπο «Κυριακή»

Το κήρυγμα της Κυριακής και τα κηρύγματα μεγάλων εορτών του επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, που δημοσιεύονται στο έντυπο «ΚΥΡΙΑΚΗ» κάθε εβδομάδα. (κλικ στην εικόνα).
Όλη η σειρά των κηρυγμάτων (κατά έτος) στο μενού ΤΑ ΈΝΤΥΠΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤA TEYXH TOY ΠΕΡΙΟΔΙΚOY ΜΑΣ ONLINE

     ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤA TEYXH TOY ΠΕΡΙΟΔΙΚOY ΜΑΣ ONLINE

Διαβάστε τα τεύχη online
(κλικ στην εικόνα)

ή αποθηκεύστε τα στο δίσκο σας από το μενού "Τα έντυπα του Συλλόγου"

Έντυπο «Ορθόδοξα Μηνύματα»

Έντυπο «Ορθόδοξα Μηνύματα»

Το ιεραποστολικό φυλλάδιο «Ορθόδοξα Μηνύματα» με τα κηρύγματα του μακαριστού ιεροκήρυκα Παναγιώτη Παναγιωτίδη

Τά χαρακτηριστικά τοῦ ἀναστημένου ἀνθρώπου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.

Τά χαρακτηριστικά τοῦ ἀναστημένου ἀνθρώπου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.

Τά χαρακτηριστικά τοῦ ἀναστημένου ἀνθρώπου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς 15-05-2016 στόν Ἱ.Ν. Ζωοδόχου Πηγῆς, Περιστάσεως Κατερίνης

κλικ στην εικόνα

Ιερομονάχος π. Σάββας Αγιορείτης «Μετάνοια-Ἐξομολόγηση» σε ΒIΝΤΕΟ

Ιερομονάχος π. Σάββας Αγιορείτης «Μετάνοια-Ἐξομολόγηση» σε ΒIΝΤΕΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 9-3-2016 Ὁμιλία στό ἐνοριακό κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγ. Χαραλάμπους Κατερίνης μέ θέμα: «Μετάνοια-Ἐξομολόγηση»

κλικ στην εικόνα

Ομιλίες του Ιερομονάχου π. Σάββα Αγιορείτη σε ΒIΝΤΕΟ κ MP3

Ομιλίες του Ιερομονάχου π. Σάββα Αγιορείτη σε ΒIΝΤΕΟ κ MP3

κλικ στην εικόνα
http://iskiriaki.com/wordpress/
archives/5948

ΑΚΡΟΑΣΗ ΟΜΙΛΙΩΝ ΣΕ ΣΥΝΕΧΗ ΡΟΗ

Κατεβάστε περισσότερες ομιλίες του π. Σάββα Αγιορείτη στον υπολογιστή σας
από εδώ

«ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ»

«ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ»

O Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «Κυριακή», το Σάββατο 9 Μαΐου 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης πραγματοποίησε μουσικοαφηγηματική εκδήλωση αφιερωμένη στους αγωνιστές του Μακεδονικού Αγώνα. Η χορωδία «Άγιος Νέστωρ» της ενορίας του Αγίου Δημητρίου Κιλκίς με τον χοράρχη κ. Σάββα Ηλιάδη και το παραδοσιακό συγκρότημα «Ιχνηλάτες της Παράδοσης» παρουσίασαν μέσα από την αφήγηση και το τραγούδι αγωνιστές του Μακεδονικού Αγώνα.

(για το βίντεο κλικ στην εικόνα)

Oμιλία του Kαθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, π. Μάξιμου

Oμιλία του Kαθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, π. Μάξιμου

«Ελληνισμός και Ορθοδοξία στην Παράδοσή μας»: Ο π. Μάξιμος αναφέρθηκε στη συνάντηση των δύο σημαντικών μεγεθών, του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού μέσα στην ιστορία, που είχε ως αποτέλεσμα τη γέννηση του ελληνορθόδοξου πολιτισμού, μέσω του οποίου μεταδόθηκε με τον τελειότερο τρόπο η αποκάλυψη του Θεού στα Έθνη.
(κλικ στην εικόνα)

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΜΟΝΑΧΗΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ  ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΜΟΝΑΧΗΣ

Η ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΗ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΑΧΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ: "ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ" - Ο πνευματικός αγώνας και η κατανυκτική ευχή του Μεγάλου Ασκητού και διδάχου της Αγίας μας Εκκλησίας Όσίου Εφραίμ του Σύρου.

Κλικ στην εικόνα

Ἁγιορείτικες μορφές – ἀφιερώματα

Ἁγιορείτικες μορφές – ἀφιερώματα

Αφιερώματα του περιοδικού της Πειραϊκής Εκκλησίας σε Αγιορείτες Πατέρες.

Πατήστε στήν εικόνα γιά νά δεῖτε τά ἀφιερώματα

π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ – Ειδικό Αφιέρωμα Bίντεο του Συλλόγου

π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ – Ειδικό Αφιέρωμα Bίντεο του Συλλόγου

π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ

Ο βίος και το έργο του. Ένα αφιέρωμα στον Γέροντα Σωφρόνιο. Επεξεργασμένο βίντεο 15΄ από τον Σύλλογο Κυριακή (κλικ στην εικόνα)

Αυγουστίνος Καντιώτης – Ειδικό Αφιέρωμα Βίντεο του Συλλόγου

Αυγουστίνος Καντιώτης – Ειδικό Αφιέρωμα Βίντεο του Συλλόγου

Επεξεργασμένο βίντεο από τον Ιεραποστολικό Σύλλογο Κυριακή (κλικ στην εικόνα)

Οι Τρείς Ιεράρχες για τις δύσκολες μέρες μας

Οι Τρείς Ιεράρχες για τις δύσκολες μέρες μας

Βίντεο-παραγωγή του συλλόγου με αποσπάσματα από ομιλία του μακαριστού επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτου

Άγιος Σέργιος του Ράντονεζ HD

Άγιος Σέργιος του Ράντονεζ HD

Ρώσικο ντοκιμαντέρ για τον Άγιο Σέργιο του Ράντoνεζ. Είναι διάρκειας περίπου 27΄. Η μετάφραση έγινε από τον Ελληνο-Ρωσικό σύλλογο Άντον Τσέχωφ και τους υπότιτλους στα ελληνικά επεξεργάστηκε ο Ιεραποστολικός Σύλλογος Κυριακή. Η ταινία προβλήθηκε σε εκδήλωση των συλλόγων στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης την 19η Μαΐου 2014. (Για το Βίντεο κλικ στην εικόνα).

Μέγας Αθανάσιος -Βιντεο-παρουσίαση με τον επισκ. Αυγουστίνο ομιλητή

Μέγας Αθανάσιος -Βιντεο-παρουσίαση με τον επισκ. Αυγουστίνο ομιλητή

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας. 15λεπτο βίντεο για τον βίο και τους αγώνες του. Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας όπως τον αναπτύσσει σε ομιλία του ο μακαριστός επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης. Παραγωγή του Συλλόγου "Κυριακή".